korpas-haj

Mit tehetsz a korpás fejbőr ellen?

Sajnos a korpásodás már egyfajta népbetegségnek számít. Szinte minden ember találkozott már vele élete során. Vannak, akik szerencsésebbek, és csupán ritkán találkoznak vele, viszont akadnak olyanok is, akiket egész életükön át elkísér. Mindez nagyon kellemetlen és kínos tünet, így az érintettek minél hamarabb szeretnének tőle megszabadulni. Lássuk tehát, hogy mit lehet tenni a korpás fejbőr ellen!

Röviden a korpásodásról

A hajas fejbőr, akár a test többi bőrfelülete, folyamatosan öregszik. Így az elhalt hámsejtek újra és újra megújulnak. Ez általában egy észrevehetetlen folyamat, de ha a fejbőr gyulladásban van, a hámleválás felgyorsul, így láthatóvá fognak válni a hajszálak tövén. Ez elég zavaró látvány, a fejbőr viszketése pedig igazán kellemetlen tud lenni.

A korpásodás gyakran előfordul szinte minden embernél, így nem kell rögtön megijedni. Viszont ha a probléma hosszabb ideje áll fenn, mindenképp érdemes kideríteni, mi okozza. Általában gombás fertőzés, allergia, hormonális változás, stressz vagy a hideg szél váltja ki, amely gyorsan kiszárítja a fejbőrt. De az is előfordulhat, hogy valamely fejbőrt érintő betegség áll a korpásodás hátterében.

Jellemző típusai

• Száraz korpásodás

Ennél a típusnál, mivel a fejbőr nem zsíros, így a korpa nem tud a hajhoz tapadni. Viszont mindez azzal jár, hogy a haj rendkívül száraz, olyannyira, hogy nagyon nehezen fésülhető és könnyen töredezik. Általában valamilyen genetikai okból ered, de okozhatja a helytelen táplálkozás, a vitaminhiány, a fejbőr megfázása, illetve a vegyi anyagok gyakori használata.

• Zsíros korpásodás

A száraz korpásodással ellentétben a zsíros korpásodásnál fokozott faggyútermelés jellemző, amely miatt a leválni készülő hámsejtek összetapadnak és eltávolításuk is sokkal nehezebb. Általában az androgén nevű hormonok okozzák a fokozott faggyútermelést és ezzel együtt a zsíros korpásodást.

Korpás fejbőr elleni készítmények

A korpásodást véglegesen megszüntetni nagyon ritkán lehet, hiszen mindez adódhat genetikából, illetve a gombák túlzott elszaporodásából, amelyeket szinte lehetetlen teljesen kiirtani. Viszont ahhoz, hogy mindezt elkerüljük, tehát meggátoljuk a korpa kialakulását és a gombák elszaporodását, sok mindent tehetünk.

Ezt pedig kezdjük a megfelelő sampon kiválasztásával, ugyanis a korpás fejbőrrel küzdők számára mindez rendkívül fontos. Érdemes olyan sampont választani, amely megfelel az adott bőrtípus pH-értékének! Ez ugyanis meggátolja a korpásodás kialakulását, illetve a nem kívánatos kórokozók elszaporodását. Emellett a gyógynövénytartalmú készítmények nyugtatják a bőrt, és számos más jótékony hatásuk van. DR Hair samponunk nem csupán a korpásodástól kíméli meg a hajat, de az ezzel járó esetleges hajhullást is megszünteti. Sőt biztos lehetsz benne, hogy rendszeres használatával ápolt, fényes és egészséges hajad lesz. Mindezt elősegíti a samponban található 25-féle gyógynövény.

A gyógynövénytartalmú készítmények mellett szól az is, hogy egyfajta gyulladásgátló hatásuk is van, amelynek köszönhetően megszűnhet a fejbőrön lévő gyulladás, ami a korpásodást előidézhette.

Bár teljesen megszüntetni nem lehet a korpásodást, viszont kezelni sokféleképpen tudjuk. Éppen ezért minél fontosabb, hogy a tünet felismerését követően azonnal kezdjük el a kezelést. Így megelőzhetjük, hogy az állapot tovább romoljon, illetve hogy a korpásodás hajhulláshoz vezessen.

Kérdésed van a korpásodással kapcsolatban? Keress minket, szívesen állunk rendelkezésedre!