Amit érdemes tudni a fejbőrről és annak betegségeiről

A viszketés, gyulladás és hámlás a fejbőr betegségének a leggyakoribb tünetei közé tartozik. Ahhoz, hogy ezeket megfelelően tudjuk kezelni, szükséges tisztában lennünk azzal, hogy pontosan milyen betegség is áll a háttérben.

Korábbi cikkünkben már írtunk a hajhullásról részletesebben, most pedig a fejbőr gyakori betegségeit foglaltuk össze és kínálunk megoldást termékeinkkel.

A fejbőr leggyakoribb betegségei

• Korpásodás

Talán amivel már a legtöbben találkoztak, és az emberek többségét érinti, az a korpásodás. Ez tulajdonképpen a fejbőrön lévő elszarusodás, illetve hámleválás. Esztétikailag nagyon zavaró és kellemetlen betegség, ami miatt igyekszünk minél hamarabb megszabadulni tőle.

Az egyik fajtája a száraz korpa, mely leginkább a bőr szárazságának hatására alakul ki. Ezt tapasztalhatjuk például ősszel és télen, hiszen ilyenkor a fűtés hatására még szárazabbá válik a levegő.

A nagyobb gond akkor van, amikor zsíros korpásodás jelenik meg a fejbőrön. E mögött általában a genetika áll, aminek következményeképp zsíros sárgás-fehér hámleválás történik. Ez többnyire jelentős viszketéssel társul, de ami aggasztó, hogy előidézheti a pikkelysömört is azoknál az embereknél, akik erre hajlamosak.

• Allergiás ekcéma

Az allergiás ekcéma nem öröklődés útján szerzett betegség, hanem az életünk során alakulhat ki. Gyakran előidézhetik a különféle kozmetikumok, hajfesték vagy akár sampon is. Ilyenkor érdemes allergiatesztet készíteni, amellyel megállapítható a különféle anyagokra való érzékenység.

• Szőrtüszőgyulladás

Szőrtüszőgyulladás vastagszőrös területeken fordul elő, így a hajas fejbőrt sem kíméli. Ilyenkor gennyes vagy gyulladt csomókat figyelhetünk meg a szőrszál tövénél. A gyulladás hatására végleges kopasz foltok alakulhatnak ki.

A fejbőr ápolása

Hajunk csak akkor lesz igazán egészséges, ha a fejbőrünket megfelelően ápoljuk. A fejbőr betegségei hajunkra is rossz hatással vannak, hiszen gyakran emiatt alakul ki hajhullás. Azonban a megfelelő szerek kiválasztásával ezt csökkenthetjük és meg is állíthatjuk.
Dr. Hair cseppjeink csak természetes anyagokból készültek, amelyek kímélik a fejbőrt, csökkentik a korpásodást és a hajhullást is.

Bár fejbőrünket általában haj borítja, attól még ugyanolyan bőr, mint ami az arcunkon vagy a testünkön található. Így több fejbőrtípust is megkülönböztethetünk, amelyeket persze a típusuknak megfelelően kell ápolni.

• Száraz fejbőr

A száraz fejbőr jellemzői közé tartozik, hogy nagyon gyakran viszket és húzódik, ami leginkább mosás után tapasztalható. Ennél a típusnál azonban a korpásodás nem jellemző, hiszen a haj is nagyon száraz, töredezett és fénytelen. Ilyenkor az elsődleges feladat a fejbőr hidratálása, amelyben a különböző pakolások, maszkok, olajok segíthetnek.

• Zsíros fejbőr

Ezzel ellentétben a zsíros fejbőrön túlzott faggyűtermelődés figyelhető meg. Ennek következményeképp a haj is zsírossá válik és lelapul. Ez esztétikailag nagyon visszataszító látványt nyújt. Ennek elkerülése érdekében meg kell találni az egyensúlyt a fejbőr tisztán tartásának területén. Ugyanis a túlzott tisztítással szintén hasonló zsíros eredményt érhetünk el. Fontos, hogy a balzsamok helyett inkább a könnyű és frissítő szereket részesítsük előnyben.

Amennyiben kérdésed van a fejbőrt illetően vagy a DR Hair termékeinkkel kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot!