viszketo-fejbor-1

Mik a fejbőr viszketés okai? Mutatjuk!

A viszkető fejbőr nagyon zavaró és kellemetlen jelenség. Gyakran fejbőrbetegségek állnak a háttérben, amelyről korábbi cikkünkben már olvashattál. Most viszont kicsit mélyebbre hatóan vizsgáljuk meg, hogy pontosan mi a fejbőr viszketés oka. A legfontosabb ugyanis az okok feltárása, hiszen csak ezt követően tudunk megoldást keresni a problémára.

A viszkető fejbőr leggyakoribb oka a korpásodás

A viszketést számos dolog kiválthatja. Lehet fertőzés vagy allergiás reakció miatt, de egy súlyosabb krónikus betegség tünete is lehet. Bár az is előfordulhat, hogy a fejbőr vakargatása ugyanolyan pótcselekvés, mint például a körömrágás, melyet lelki problémák okoznak. Így tehát nagyon sokféle okból adódóan viszkethet a fejbőrünk. Mind közül az egyik leggyakoribb a korpásodás.

Ez tulajdonképpen a fejbőr hámlását jelenti, amely esztétikailag nem egy kellemes látvány, hiszen a lehulló hámsejtek meglátszanak a vállon, a ruhán és persze a hajon. Mindennek fizikai és pszichés okai is lehetnek. Okozhatja a legyengült immunrendszer, a gombásodás, sőt a stressz is. De emellett a gyakori sapkaviselet és a nem megfelelő hajápolási készítmények is szerepet játszhatnak benne, ami akár hajhulláshoz is vezethet.

Ebben az esetben az elsődleges a fejbőr megfelelő ápolása. Érdemes beiktatni a mindennapokba egy kúraszerű kezelést, amely segíthet a probléma megszüntetésében. Ehhez használhatunk különféle pakolásokat, samponokat, balzsamokat, amelyek kifejezetten a korpásodás ellen lettek kifejlesztve.

Termékeink nem csupán a korpásodásra nyújtanak megoldást, de a hajhullást is képesek megszüntetni. Ehhez keresd samponunkat és cseppjeinket!

Pikkelysömör

Ez egy olyan bőrbetegség, amelyet gyakran összekevernek a korpásodással, pedig sokkal komolyabb problémát jelent. Nem csupán a testen találkozhatunk vele, hanem a fejbőrön is. Pikkelysömör esetén a fejbőrön fehéres-szürkés színű hámló bőrdarabok jelennek meg. Ez abból adódik, hogy a fejbőr kiszárad, ami miatt oly’ mértékű viszketést érezhetünk, ami már fájdalmas lehet, valamint az erős vakarással vérzésig is felsérthetjük a fejbőrt. Mindezzel pedig csak további károkat okozunk, hiszen a vakarás újbóli kiütéseket eredményez. Emellett az időjárási változások és a stressz is hozzájárul a pikkelysömör kiújulásához.

Kezelésére sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mint az egyszerű korpásodásra, és máshogy is kell orvosolni azt. Bár a pikkelysömör nem gyógyítható, a tünetek visszaszoríthatók különféle krémekkel, gyógyszerekkel. Viszont ebben az esetben mindenképp célszerű egy szakember segítségét kérni.

Élősködők a fejbőrön

A fejbőrön előforduló leggyakoribb élősködő a fejtetű. Ez leginkább az óvodások és kisiskolások körében jellemző, és egyik gyerektől a másik könnyedén elkaphatja. A fejbőr viszketését a tetvek csípése okozza, amely rendkívül kellemetlen lehet nem csak a gyermekek, de mindenki számára. Ezért jó, ha minél hamarabb kezeljük a problémát. Ebben nyújtanak segítséget a patikában található készítmények, samponok, cseppek.

Az esetek többségében a fejbőrviszketést könnyedén meg tudjuk szüntetni. Elegendő hozzá csupán egy jó sampon, balzsam vagy hajcsepp. Ha azonban a viszketés nem szűnik, esetleg fájdalmat érzünk, váladékozást vagy hajhullást tapasztalunk a készítmények használata után is, mindenképp érdemes egy orvost, bőrgyógyászt kell felkeresni.

Amennyiben készítményeinkkel kapcsolatban kérdésed van, tedd fel nekünk bátran!