01_angry

A hajhullás hátterében álló nőgyógyászati okok

Amikor a hajhullás felbukkan, minden nő életében egy szörnyű időszak veszi kezdetét. A tükör előtt töltött pillanatokat hosszas percek váltják fel, és még így sem lesz tökéletes a végeredmény. Éppen ezért a nők mindent megtesznek annak érdekében, hogy hajuk újra úgy tündököljön, akárcsak régen, ehhez pedig otthoni kezeléseket próbálnak ki. Azonban abba már kevesen gondolnak bele, hogy gyakran komolyabb probléma is állhat a háttérben, nők esetében gyakran nőgyószászati probléma bújik meg a hajhullás okai mögött.

Segítség, hullik a hajam!

A haj nem csupán egy egyszerű frizura, ugyanis árulkodhat személyiségünkről, stílusunkról vagy akár jelenlegi hangulatunkról is. Éppen ezért minden nő számára fontos, hogy minél tökéletesebben nézzen ki. Ez pedig csak akkor lehet igazán szép, ha valóban élettel teli, egészséges és dús megjelenést kölcsönöz. Ha azonban a haj fénytelen, ritka és netán még hullik is, az a viselője számára rémisztő látvány lehet, és úgy érezheti, veszít nőiességéből, ami önértékelési problémákhoz vezethet.

Ekkor általában az első lépés, hogy megszüntessék, illetve kezeljék a fennálló tünetet. Ebben nyújtanak kiváló segítséget termékeink, amelyek természetes módon állítják meg a hajhullást és segítik regenerálni a hajat.

Nőgyógyászati okok a hajhullás mögött

A tünetek kezelése mellett még fontosabb, hogy fényt derítsünk a probléma mögött megbújó okokra. A nők körében általában 30-40 életév között kezd megjelenni a hajhullás. Ugyanis az évek folyamán egyre vékonyabbá és puhábbá válnak a hajszálak, majd a haj folyamatosan ritkul, végül hullani kezd. De nem csupán az életkor előrehaladása miatt alakulhat ki hajhullás, számos betegség és egészségügyi probléma is előidézheti.

Gyakori ok a pajzsmirigy nem megfelelő működése, a különféle gyulladásos betegségek, a vérszegénység, cukorbetegség, stb. A különféle problémák mellett azonban a nők esetében gyakori a nőgyógyászati okokból kialakuló hajhullás is.

Az egyik leggyakoribb nőgyógyászati gond, ami a hajhullást okozhatja, az a petefészekciszta. Ekkor a petefészekben folyadékkal telt hólyagok jelennek meg, amelyek a serdülőkortól kezdve a menopauzáig bármikor kialakulhatnak. Többnyire nem okoznak panaszt, és maguktól elmúlnak, azonban amennyiben a ciszták hormontartalmú folyadékkal telnek meg, általában hajhullást okoznak.

A hajhullás másik gyakori okozója a nők körében a klimax. A menopauza folyamán a petefészkek nem működnek szabályosan, ráadásul a női nemi hormonok szintje lecsökken, a férfi nemi hormonok szintje pedig megemelkedik. Ennek következménye pedig, hogy a szálak vékonyodni kezdenek, a hajhagymák elhalnak, és kezdetét veszi a hajhullás.

Továbbá a női hajhullás akkor is kialakulhat, ha a hormonális egyensúly felborul. A nők szervezetében általában a női nemi hormonok vannak túlsúlyban, amelyek meghosszabbítják a szálak élettartamát. A gond viszont akkor kezdődik, amikor a férfi nemi hormonok lesznek túlsúlyban, hiszen ezek a női nemi hormonokkal szemben a hajszálak növekedési szakaszát jelentősen megrövidítik.

Azonban nem csupán a különféle betegségek felelősek a hajhullásért, hanem a nők életében az egyik legcsodálatosabb időszak, a terhesség utáni néhány hét is okozhatja ezt a kellemetlen tünetet. Bár fontos tudni, hogy ez csupán átmeneti, és a terhességet követő pár hónap után hajunk is visszanyeri eredeti szépségét.

Kérdés esetén, bátran keresd ügyfélszolgálatunkat!